• پلتفرم نمایشگاه دائم صادرات و واردات خدمات، کالا، فناوری نوین و دانش بنیان در ارمنستان و کشورهای حوزه CIS

چگونگی ثبت سفارش در مناطق آزاد

چگونگی ثبت سفارش در مناطق آزاد

چگونگی ثبت سفارش در مناطق آزاد

چگونگی ثبت سفارش در مناطق آزاد :

۱ ) از آنجایی که واردات  هر نوع کالای تجاری از کشورهای خارجی به مناطق آزاد ممنوعیتی ندارد، اما با وجود گمرک‌های مستقر در این مناطق، ورود کالا طبق روال قبلی و همان قوانین و مقررات پیروی می‌کند. در ضمن گمرک جمهوری اسلامی ایران، موظف است با در زمینه کنترل و مدیریت با مناطق همکاری کند.

۲ ) بازرگانان و واردکنندگان کالا، باید جهت ثبت سفارش به سامانه تجارت مراجعه کنند. در این سامانه تغییراتی مطابق با قوانین مناطق آزاد اعمال شده است. همچنین امکان دریافت استعلام‌های لازم به آن اضافه گردیده است.

۳ ) در سامانه ثبت سفارش ، شرایطی مهیا شده تا بازرگانان و فعالان اقتصادی بتوانند استعلام‌های موردنیاز خود نظیر استعلام مربوط به کارت‌های بازرگانی  را به آسانی دریافت کنند.

۴ ) جهت دریافت ارز، برای کالاهای غیر از گروه یک در مناطق آزاد باید به بازارهای ثانویه مراجعه کرد. این تصمیم بر اساس سیاست‌‌های جدید ارزی بوده که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است.

۵ ) سامانه ثبت سفارش در مناطق آزاد توسط دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تائید شده و تمامی قوانین آن بر طبق مقررات و ضوابط این نهاد اتخاذ شده است. در صورت لزوم، امکان ارسال اطلاعات مورد نیاز بانک مرکزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و هر دستگاه‌های دیگر توسط این سامانه وجود دارد.

۶ ) در سامانه جامع تجارت، برای تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و شرکای خارجی که به ارز نیاز ندارند یا از طریق فاینانس قرار است مواد اولیه، اقلام واسطه‌ای، ماشین‌آلات و تجهیزات و دیگر امکانات موردنیاز جهت طرح‌های تولیدی در جریان یا در حال شروع را به کشور وارد کنند، ثبت سفارش خود می‌توانند انجام دهند.

 

آموزش مراحل ثبت سفارش در مناطق آزاد

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.