• پلتفرم نمایشگاه دائم صادرات و واردات خدمات، کالا، فناوری نوین و دانش بنیان در ارمنستان و کشورهای حوزه CIS

آموزش صادرات و صادرات کالا

آموزش صادرات و صادرات کالا

آموزش صادرات و صادرات کالا

 

آموزش صادرات و صادرات کالا روشی برای افزایش فروش و سودآوری کسب وکار است. با صاردات کالا شما می توانید به بازارهای بیشتر و در نتیجه مشتریان بیشتر دسترسی داشته باشید. این امر باعث افزایش حجم تجارت شما و سودآوری بیشتر می شود.

در این بخش از سایت پکسیمال (Peximal)  اطلاعات کاملی برای یادگیری از کلیه سطوح مبتدی تا حرفه ای صادرات ارائه شده است. سایر اطلاعات ارائه شده در سایت عبارتند از:

  1. تحلیل کشورها و گروه های کالایی صارداتی : اطلاعاتی کاملی از بازارهای صادراتی و تحلیل کشورهای مختلف و گروه های کالایی مختلف ارائه گردیده است. برای تحلیل تخصصی تر و بیشتر بازارهای صادراتی شما می توانید از طریق تعریف پروژه با متخصصان تحلیل بازار ما در ارتباط باشید که در بخش متخصصی تحلیل بازار ، لیست این همکاران آورده شده است. سایت ایکسپورت ساختار، کیفیت و تکمیل پروژه را تضمین نموده و همچنین پرداخت بین طرفین را از طریق سایت آیکسپورت انجام میشود.
  2. مشاوره با متخصصان صادرات : برای مشاوره صاردات لیستی از متخصصان مرتبط در سایت ارائه شده است که شما می توانید از طریق ارسال پیام، برقراری تماس تلفنی و یا تنظیم ملاقات حضوری با این متخصین امور صادرات در ارتباط باشید.
  3. دوره ها و مطالب آموزشی صادرات : مطالب آموزش تخصصی و دوره های آنلاین مختلفی در سایت آیکسپورت به صورت رایگان ارائه شده است. از طریق بخش آموزش صادرات شما می توانید به این مطالب دسترسی داشته باشید. همچنین در بخشی در سایت وجود دارد که دوره‌های سایر متخصصین صادراتی در ان بخش گردیده است. برای آموزش صاردات محتوای مختلفی در سایت قرارداد شده است. برخی از این دوره ها حضوری و برخی دیگر به صورت آنلاین قابل خریداری است.

برای هر گونه سوال شما می توانید با جامعه متخصصیان ما در ارتباط باشید.

 

 

اولین گام

توانایی خود برای صادرات را ارزیابی نمایید

 

آیا شما بدنبال افزایش و رشد کسب و کار خود برای صادرات هستید؟ توان شرکت و کسب و کار خود را در خصوص ورود به اولین بازار صادراتی یا توسعه به بازارهای جدید صارداتی یا ورود به بازارهای صادراتی چالشی و دارای رقابت بالا ارزیابی نماید.

 

دومین گام

کسب آمادگی برای صادرات

 

به منظور داشتن کسب و کار بین المللی موفق ، شما باید خدمات و محصولاتی ارائه دهید که افراد در سراسر جهان به آنها نیاز دارند. در این میان باید به میزان تعهد خود، منابع، مهارت ها و اطلاعات و دانش به منظور تداوم فعالیت های صادرات خود اطمینان داشته باشید. با مطالعه این بخش از سایت پکسیمال ، ” چگونگی آمادگی برای صادرات ” را آموزش می بینید.

کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ فرصتهای بسیاری برای توسعه فعالیتهای خود در حوزه های صادراتی دارند. سایت آیکسپورت سعی دارد تا با آموزش گام به گام و جامعه خود ، ضمن ارزیابی توانایی شما برای صادرات ، در حد توان خود آموزش های لازم جهت ارتقا و افزایش توان شما در امور صادراتی را ارائه دهد.

برای مشاهده دوره های آنلاین آموزش صادرات شما می توانید از سایتهای youtube.com  با کلیدواژه‌ How to export  استفاده نمایید.

 

سومین گام

راهنمای جامع صادرات با محتوای کامل و فراگیر

 

اگر به دنبال اموزش حرفه ای و جامع صادرات و مشاهده تمامی محتواهای لازم در یک جا هستید توصیه میکنم بخش راهنمای جامع صادرات را مطالعه نمایید.

در این بخش اطلاعات کاملی در از راه اندازی کسب و کار تا دریافت وجه کالای صادراتی ارائه شده است.

راه اندازی کسب و کار صارداتی، استراتژی صارداتی، تحلیل بازار، انعقاد قرارداد، آماده سازی کالای صادراتی، مدیریت ریسک، موارد حقوقی  و مالکیت معنوی، حمل و نقل بین المللی، روشهای پرداخت بین المللی و … بخشی از مطالب این بخش است.

 

چهارمین گام

تحلیل بازارهای صادراتی

 

یکی از مراحل اصلی فعالیت صادراتی آشنایی با کشور مقصد صادراتی است. بازرگانان در ابتدا نیاز دارند تا از تراز تجاری و حجم صادرات و واردات، سیاستهای اقتصادی و سیاسی، قوانین و مقررات مرتبط با واردات و سرمایه گذاری و ثبت برند و شرکت و …. اطلاعات داشته باشند. همچنین تحلیل فرصتهای و مزیتهای تجاری، رقبای بالقوه بازار، منابع اطلاعاتی موجود از هر بازار نیز بسیار مهم است. ما در بخش مطالعات کشوری و مطالعات بازار سعی کرده ایم تا این مجموعه اطلاعات را ارائه نماییم. مطالعه این بخش را به همه توصیه می کنیم. در ادامه جهت آشنایی با برند سازی بین المللی ، به مقاله برند سازی بین المللی سایت مراجعه نمایید.

 

پنجمین گام

تحلیل بازار گروه های مختلف کالایی

 

بخش عمده ای از کالاهای غیر تخصصی صادراتی محصولات کشاورزی است. با توجه به همجواری ایران با کشورهای همسایه همچون عراق، افغانستان، ترکیه، قطر، عمان و … صادرات محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه ای برای ایران برخوردار است. در این بخش سعی شده است تا اطلاعات کاربردی و مفیدی در این خصوص ارائه شود.
برای بررسی بررسی بازار سایر گروه های کالای به بخش تحلیل گروه های کالایی صادراتی مراجعه نمایید.

 ششمین گام

آشنایی با مراحل صادرات کالا و اسناد مورد نیاز برای صادرات

 

براي شروع فعالیت بازاریابی و صادرات به صورت اصولی پیشنهاد می شود در نخستین گام دانش خود را در این زمینه ارتقا دهید. بدین منظور مطالعه کتابهای مرتبط با بازاریابی ، امور گمرکی و ترخیص کالا ، قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا و اصول و چارچوب حقوقی قراردادهاي بین المللی بازرگانی توصیه میشود. شرکت در دوره های آموزشی به منظور ارتقاء دانش تخصصی بازرگانی نیز توصیه می شود. برای دستیابی به دورههاي آموزشی به بخش دوره های آموزشی صادرات مراجعه نمایید.

 

مراحل صدور کالا را میتوان به شرح زیر فهرست نمود:

بخش اول: صادرات کالا چیست و برای شروع مراحل صادرات می بایست چه نکاتی را رعایت نماییم؟

بخش دوم: چگونه مشتری مناسب پیدا کنیم و تحقیقات بازار انجام دهیم؟

بخش سوم: فرایند و مراحل صادرات در گمرک و سایر مراجع در داخل کشور و خارج از کشور چگونه است؟ تعرفه صادرات چقدر است؟

بخش چهارم: در خصوص بسته بندی کالا صادراتی ، حمل و بیمه چه نکاتی را در گام های صادراتی می بایست در نظر گرفت؟

بخش پنجم: برای موضوعات دریافت پول و تضامین لازم آیا تمهیداتی در حوزه کالای صادراتی در نظر گرفته اید؟

بخش ششم: تشریفات صادرات در ایران و گامهای اجرایی آن

 

برای مطالعه دقیق گام های صادرات مقاله مراحل صادرات کالا را مطالعه نمایید.

 

هفتمین گام

آشنایی با قوانین و مقررات صادرات کالا در ایران

 

اگر در حوزه صادرات فعالیت می نمایید می‌بایست به این نکته توجه کنید که قوانین و مقررات میتواند تاثیر زیادی بر حجم، فرآیند و یا در مواردی شروع کسب وکار شما داشته باشند. تمامی صادرکنندگان می بایست در این حوزه اطلاعات کافی داشته باشند و در صورت امکان از مشاور گمرکی استفاده نمایند.

برای آشنایی با قوانین و مقررات لطفا بخش “قوانین و مقررات صادرات ” را مطالعه نمایید.

 

هشتمین گام

استفاده از تجارت الکترونیکی برای پیدا کردن مشتری در صادرات کالا

 

کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که امروزه از اینترنت استفاده نمی کند. این استفاده در حوزه بازرگانی نیز صادق است. بسیاری افراد برای پیدا کردن مشتری، مقایسه فروشندگان، مقایسه کالاها، آشنایی با توانمندیهای شرکت صادراتی و … از اینترنت استفاده می نماید. پس حضور در اینترنت و معرفی خود، توانمندی و کالای صادراتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما در مقاله ای به صورت جامع سعی کرده ایم تا اصول کار برای استفاده از اینترنت برای بازاریابی و معرفی کالا و پیدا کردن مشتری از طریق اینترنت را آموزش دهیم.

 

مقالات صادرات آنلاین ، شامل اصول زیر است :

۱- استفاده از اینترنت برای پیدا کردن خریداران خارجی در فرآیند صادرات آنلاین

۲- دایرکتوریهای خریداران ، فروشندگان و تولیدکنندگان

۳- استفاده از سایت های مرجع و منابع اطلاعاتی

۴- حضور در نمایشگاه ها و یا استفاده از سایت های نمایشگاه های بین المللی

۵- مراحل راه اندازی یک سایت برای صادرات آنلاین کالا و خدمات

 

مطالعه مقاله راهنمای جامع صادرات آنلاین از طریق بسترهای تجارت الکترونیکی را توصیه میکنیم.

 

نهمین گام

آشنایی با اصطلاحات و قواعد تجاری

 

اگر شما یک بازرگان یا تاجر باشید، دانستن اصطلاحات گمرکی برای شما یک ضرورت است. زیرا شما برای این که بتوانید بهتر معامله کنید و ارتباط بهتری با سایر بازرگانان داشته باشید باید تا حدوی با این اصطلاحات آشنا باشید. زنجیره کارهای اجرائی در بازرگانی خارجی در برگیرنده امور مختلف و متفاوت و در عین حال به هم پیوسته ای است که مدیران بازرگانی خارجی و تجار و کلیه اشخاص و شرکت هایی که به نحوی با واردات و صادرات کالا سروکار دارند لزوما از وقوف و کاربرد آن بی نیاز نمی باشند و بالطبع آگاهی از اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی برای نامبردگان از ضروریات امر می باشد.

برای آشنایی با این موضوع مقاله واژه ها و اصطلاحات تجاری را مطالعه نمایید

اختلاف در شیوه های تجارت و تفسیر حقوقی بین تاجران کشورهای مختلف ، نیاز به مجموعه ی مشترک قوانین دارد. برای جلوگیری از هر گونه سوء تفاهم و اختلافی در حمل و نقل بین المللی قوانین مشترکی باید توسط طرفین یک معامله رعایت شوند.

برای تسهیل تجارت بین المللی ، اتاق بازرگانی بین المللی ( ICC ) مجموعه ای از اصطلاحات اینکوترمز را منتشر کرد، که به طور رسمی با اصطلاحات بین المللی بازرگانی شناخته می شود. اینکوترمز که در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است، تعهدات خریداران و فروشندگان را روشن می کند و از سردرگمی در قراردادهای بازرگانی بین المللی جلوگیری می کند. دو طرف درگیر در تجارت داخلی و بین المللی معمولاً از این اصطلاحات برای کمک به درک یکدیگر و تبیین دقیق شرایط تجاری خود استفاده می کنند.

برای آشنایی هر چه بیشتر با اینکوترمز مقاله ” اینکوترمز ۲۰۲۰ و هر آنچه می بایست در رابطه با آن بدانید” را مطالعه نمایید.

 

دهمین گام

شروع کسب و کار و تهیه طرح تجاری شروع کسب وکار صادرات محور

طرح کسب و کار صادرات ( Business Plan ) : از خود بپرسید: آیا باید شرکت خود را از طریق صادرات گسترش دهم؟ آیا من محصول یا خدماتی دارم که بتوانم صادر کنم؟ این کتاب راهنما شما را هدایت می‌کند تا گام به گام فرآیند صادرات محصول خود به بازار بین المللی را انجام دهید.

این کتابچه راهنما به چندین بخش‌ تقسیم می‌شود. هر بخش آموزش صادرات کالا را باید قبل از شروع بخش بعدی تکمیل نمود. پس از تکمیل کل کتاب راهنما، شما آماده توسعه طرح تجاری بین المللی برای صادرات محصول خود خواهید بود.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.